Facebook Instagram

FAQ - Vi svarar på dina frågor

Har du frågor om beställningsprocessen, frakt eller annat? Här hittar du svar på de vanligaste frågorna från våra kunder.
Om du inte hittar det svar du söker här, vänligen kontakta vår kundtjänst.

_______________________________

BESTÄLLNING


• Måste jag registrera mig för att kunna beställa?

Nej, du kan också beställa som gäst utan att skapa ett användarkonto.


• Kan jag bara beställa hela meter eller är det också möjligt att beställa mindre mängder eller en specialstorlek?

På grund av systemet är det bara möjligt att beställa hela meter i butiken.


• Jag har ett företag. Får jag särskilda återförsäljarpriser?

Vi har en separat grossistbutik för våra kommersiella kunder med motsvarande priser: www.activatextil.eu/se/ .
Du kan registrera dig där och vi kommer att ge dig möjlighet att se priserna.


• Kan jag också beställa per telefon?

Eftersom vi alltid kräver en skriftlig beställning, kan du göra den via butiken eller via e-post till info@aktivatyger.se.


• Hur kan jag beställa tygprover?

Du hittar all information om våra provleveranser här på vår sida med information om provbeställning.

 

FRAKT OCH LEVERANS


• Vad är fraktkostnaderna?

Du hittar all information om regelbunden frakt under:  Leverans och fraktkostnader.
Högre fraktkostnader kan tillkomma för rull- eller expressfrakt. Dessa visas under beställningsprocessen.


• Vilken tjänsteleverantör används för att skicka paketen?

DPD är standardleverantör.


• Finns det ett spårningsnummer?

När din beställning har behandlats av oss får du ett e-postmeddelande med motsvarande spårningsnummer.


• Mitt paket har returnerats till avsändaren. Kan du skicka den igen?

När paketet har returnerats till oss kan vi skicka det igen om du vill. För att göra det, skicka oss motsvarande fraktkostnader igen via PayPal eller banköverföring.


• Jag har upptäckt ett fel i min adress. Vad kan jag göra?

Skicka oss ett e-postmeddelande omedelbart så att vi kan korrigera adressen i tid. Om paketet redan har skickats är det bäst att vänta och se om det kanske inte kommer fram till din adress.


• Hur lång tid måste jag vänta på min beställning?

Du hittar all information om leveranstider på vår informationssida om leveranstider.
. Observera att vi inte behandlar beställningar under helgen. Alla beställningar som inkommer efter kl. 16.00 på fredag kommer att behandlas kronologiskt på måndag morgon.


• Min provbeställning har inte kommit fram ännu. Vad ska jag göra?

Ibland tar inlägget lite längre tid. Om beställningen fortfarande inte har anlänt efter en vecka kan du skicka ett e-postmeddelande med beställningsnumret till: info@aktivatyger.se. Vi kommer då att kontrollera processen och vid behov skicka om beställningen.


• Mitt paket har inte kommit fram ännu.

Kontrollera statusen i spårningssystemet. Om paketet inte kan hittas, vänligen kontakta oss med beställningsnumret på följande adress: info@aktivatyger.se


• Jag har gjort flera beställningar. Kan de skickas i ett paket?

Skicka oss ett e-postmeddelande så snart du har gjort din beställning så att vi kan kombinera beställningarna i god tid.
Om du har betalat fraktkostnaderna två gånger, återbetalar vi dig naturligtvis en gång.


BETALNING


• Vilka betalningsmetoder finns tillgängliga?

Du hittar all information om våra betalningsmetoder under: Betalningsmetoder

• Jag gjorde min beställning för mer än fyra dagar sedan och har ännu inte fått något. Vad kan vara orsaken till detta?

Kontrollera om du redan har betalat för din beställning, eftersom vi skickar varorna först när vi har fått pengarna.


DEFEKTER/RETUR/AVBOKNING


• De beställda tygerna motsvarar inte mina förväntningar.

Vi erbjuder dig att beställa tygprover i förväg för att kontrollera varornas kvalitet, färg och lämplighet. På så sätt kan du undvika felaktiga beställningar.

KONTAKT


• Jag kan inte nå någon. Jag får inget svar.

Kontrollera i mappen för skräppost i ditt e-postprogram om du redan har fått ett svar från oss.
Vi gör vårt bästa varje dag för att besvara alla mejl så snabbt som möjligt. I regel tar det inte längre än 1-2 dagar.

KUNDKONTO


• Jag har glömt mitt lösenord. Vad kan jag göra?

På inloggningssidan hittar du en länk som heter "Glömt ditt lösenord?" under inmatningsfälten. Efter att ha angett din e-postadress och kort bekräftat den kan du ange ett nytt lösenord.


• Jag kan inte logga in, men mitt användarnamn och lösenord är korrekta.

Kontrollera att du är i rätt butik. (Grossistbutiken är www.activatextil.eu/se/ )

MER OM VÅRA TYGER


• Kan jag få tyger tillskurna till en speciell storlek på begäran?

Skicka ett e-postmeddelande med all viktig information till info@aktivatyger.se . Vi kommer att kontrollera din begäran och återkomma till dig så snart som möjligt.


• Jag har en fråga om en produkt.

Kontrollera först om du kan hitta svaret i beskrivningen av respektive tyg.
Om så inte är fallet kan du skicka ett e-postmeddelande till info@aktivatyger.se så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

ANDRA FRÅGOR


• Jag är en bloggare och skulle vilja rapportera om dina tyger. Vad måste jag göra för att få detta?

För att göra detta kan du skriva ett e-postmeddelande till oss till: info@aktivatyger.se med all viktig information. Vår marknadsföringsavdelning återkommer sedan till dig så snart som möjligt.